>    >  El Museu Marítim recorda el setge de 1714

El Museu Marítim recorda el setge de 1714

Escrit el 02/06/2014 a les 19:26

Tercer i últim concert de Cum Cántico

cumcantico_3r2

Foto: Judit Contreras / Diputació de Barcelona

Divendres al vespre, Cum Cantico va oferir el tercer concert dramatitzat “1714. El setge de Barcelona”, a la Sala Marquès de Comillas del Museu Marítim de Barcelona. A les vuit del vespre va començar un viatge des dels anys anteriors fins al setge de la ciutat a partir dels ulls de Tomàs Milans i Godayol, mestre de capella del Palau de la Comtessa durant el conflicte i, més endavant, mestre de capella de la Catedral de Girona.

En aquest espectacle, el cèlebre músic aprofita la seva darrera etapa a la catedral gironina per traçar una panoràmica de la Barcelona dels anys previs a la derrota, amb l’objectiu de transmetre la seva vivència del setge borbònic, tot seguint el fil dels seus records. Paisatges de la vida acompanyats de música popular i música oficial, religiosa o civil, que acompanyava la vida dels ciutadans d’aquella època.

Un repàs a la història que va comptar amb la interpretació de tres cants populars de Quaresma com són ‘El Moliner’, ‘La Samaritana’ i ‘Cobles del Rosari’. Al llarg de tota l’hora de concert, Cum Cantico també va oferir al públic assistent algunes cançons tradicionals com ‘La dama d’Aragó’, ‘L’hereu Riera’ o ‘Goigs del Roser’.

Aquest va ser el darrer dels tres concerts dramatitzat que ha ofert Cum Cantico dins del cicle “Del 1714 a la Mancomunitat”, que finalitzarà, el divendres 27 de juny a l’Institut del Teatre, amb el concert “Un cant a la llibertat”.