>    >  Esteve: «1714 és un símbol, un símbol important, i 1914 representa una realitat»

Esteve: «1714 és un símbol, un símbol important, i 1914 representa una realitat»

Escrit el 15/03/2014 a les 0:08

També destaca que la Mancomunitat representa una acció de govern que va obrir camins i que té continuïtat

cumcantico_palauguell_noti1
cumcantico_palauguell_noti2

Fotografies: Joan Roca de Vinyals / Diputació de Barcelona

El president de la Diputació de Barcelona va remarcar aquest divendres que el fet de lligar les commemoracions del tricentenari de 1714 i el Centenari de la Mancomunitat «és la millor manera de posar en relleu i valorar com cal dues etapes clau de la nostra història».

Durant la presentació del primer concert del cicle ‘Del 1714 a la Mancomunitat’, el president de la Diputació de Barcelona va recordar que «1714 és un símbol, un símbol important, i 1914 representa una realitat, una acció de govern que va obrir camins i que té continuïtat». A més, Esteve va afegir que «l’impuls modernitzador» de la Mancomunitat de Catalunya «coincideix en el temps amb la trajectòria pública d’Eusebi Güell», mecenes de l’arquitecte Antoni Gaudí que va ser el creador del Palau Güell, on es va celebrar el concert.

La història a través de la música
Després de la intervenció inaugural de Salvador Esteve, Cum Cantico va oferir el concert dramatitzat “1714. El setge de Barcelona”. Un viatge des dels anys anteriors fins al setge de la ciutat a partir dels ulls de Tomàs Milans i Godayol, mestre de capella del Palau de la Comtessa durant el conflicte i, més endavant, mestre de capella de la Catedral de Girona.

Un repàs a la història a través de la música que va començar amb la interpretació de tres cants populars de Quaresma com són ‘El Moliner’, ‘La Samaritana’ i ‘Cobles del Rosari’. Al llarg de tota l’hora de concert, Cum Cantico va oferir al públic assistent algunes cançons tradicionals com ‘La dama d’Aragó’, ‘L’hereu Riera’ o ‘Goigs del Roser’.